luni, 25 februarie 2008

De am gandi macar un pic

Am fost la plimbare in weekend pe la Baneasa, Constanta. Zone frumoase, padurice ingrijita, zone protejate... sa zicem ca Ocolul Silvic Baneasa isi face treaba (doar am fratior acolo)... una peste alta e frumos. Unde e gard, si imprejmuit, nota 10... dar la numai 2 pasi, de aceste zone, unde ajungem noi sa punem picioru (cand zic noi ma refer la fiinta care este omul), dezastru... Am facut poze, frumoase, zone cu putin verde, stanci, paduri... dar acum raman doar vorbe.
Doar vorbe pentru ca pozele nu-si au rostul. De ce nu?, pentru ca gunoiul este cel care iesea in evindenta! ...poti deschide geamul, te uiti putin in stanga in dreapta, si ai sa vezi o sticla, o hartie aruncata, un gunoi... peste tot e la fel, nimic diferit. Mizerie. Tara noastra este frumoasa, extraordinara, un suflet viu si curat, dar noi, fiinta noastra, o murdareste, nu ne pasa, aruncam in stanga in dreapta fara pic de minte. Ne murdarim singuri, si mai zicem ca suntem fiinte inteligente, si nimeni nu mai e ca noi, suntem specia dominatoare. Si suntem specia exterminatoare. CUM?! Cum poti sa zici ca esti cea mai inteligenta fiinta cand tot ce facem noi, ne impingem singuri spre distrugere. Cate maimute, cati lei, ursi, tigru... orice animal, vezi ca face mizerie pe unde merge, ca se auto-distruge incet. Ai putea sa zici, pai eu nu au de unde sa faca mizerie, sunt prea limitati... dar poate e mai bine asa, macar nu se imbata ca "porcii" (imi pare rau ca jignesc "porcii"), si apoi se omoara intre ei pentru nimic, sau ca se sinucid din cine stie ce motive, sau se omoara pentru petrol, sau pentru nu stiu ce zeu.
Am avansat ca civilizatie, dar cu ce pret? Se merita pretul? De ce NOI, ca fiinte, in timpurile vechi stiam sa pretuim natura, fauna, o respectam, si acum cu toate cunostintele, cu toata tehnologia asta stim mai multe, stim ca depindem de natura, de fauna, ca totul este un lant... dar cu atat mai putin ne pasa, si alegem drumul distrugerii.
Am citit, sau auzit in diferite ipostaze "cine sunt animale pana la urma?", dar sunt doar cuvinte, toate sunt cuvinte, nimeni nu face nimic... Degeaba se agita marii oameni de stiinta, citesc pe ici pe colo, ca au aflat, ca au facut, ca recicleaza... dar pentru ce?, daca noi nu facem nimic, si continuam sa distrugem, degeaba se chinuie sute de oameni sa coloreze in verde cand miliarde murdaresc cu negru.

Niciun comentariu: